Clive Palmer has registered the Australian Times trademark.
Clive Palmer has registered the Australian Times trademark. LUKAS COCH

Newspaper vows to continue hot pursuit of Clive Palmer

THE Australian newspaper has vowed to continue to pursue mining billionaire Clive Palmer over the accuracy of his claims while welcoming plans for him to set up a rival national newspaper.

"Anyone who creates media jobs is welcome,'' Editor Clive Mathieson told APN yesterday.

Mr Palmer this week lodged a trademark for The Australian Times for both print and online services.

The move follows an ongoing stoush with The Australian which has turned up the heat on Mr Palmer.

Yesterday, the paper failed in its bid to have sensitive legal documents over Mr Palmer's dispute with one of China's largest companies made public.

Award-winning journalist Hedley Thomas applied for documents between Mr Palmer's Mineralogy and CITIC Pacific, the company that is making the biggest Chinese investment in Australia through the Sino Iron project in Western Australia's Pilbara region.

Mr Palmer has claimed he is making $500 million a year from royalty payments from the Chinese.

Both CITIC and The Australian have disputed this.

Mr Palmer is suing the newspaper for defamation but at the same time tweeting that he welcomes the publicity.

In a series of tweets, the Sunshine Coast resort owner questioned the newspaper's ability to do basic business reporting.

"I'm glad The Australian doesn't project itself as being a business publication,'' Mr Palmer said, pointing out his firm Mineralogy was a non-reporting entity and therefore not subject to mandatory reporting.

Mr Palmer's spokesman said the billionaire was grateful for the publicity that the Australian was giving him.

"He gets a bit disappointed when he is not on the front page.''

This time last year Mr Palmer vowed to launch an online news service called Rage, despite the name already being used by ABC's music program. The suggestion came after massive job cuts at Fairfax, which have also been replicated at News Corp.

The Australian Times is already operating as a UK based site 'for, by and about Aussies in the UK'.

There is also an Australian version of the Australian Times operating.

Mr Mathieson has rejected suggestions the newspaper is going after Mr Palmer, saying it was simply holding him to account, as it would any other politician.

"This is a man who is touting himself to become Prime Minister of this country. It is fair and reasonable to look at this business interests.''

"There is no agenda.''

Mr Mathieson said it was legitimate for a newspaper to test the claims made by any candidate, including relating to their business prowess.

Mr Palmer's camp pointed to Queensland Nickel's $1 billion balance sheet and zero debt as ample evidence of Mr Palmer's capabilities.



VIDEO: Ute veers off Mary Valley road and into tree in creek

premium_icon VIDEO: Ute veers off Mary Valley road and into tree in creek

The driver was trapped but a passerby with a crowbar is believed to have helped...

FRESH DETAILS: Police issue update on Murgon siege incident

premium_icon FRESH DETAILS: Police issue update on Murgon siege incident

Police were negotiating with a man inside a house in Murgon at noon

Long Flat fatal court case will drag on into 2020

premium_icon Long Flat fatal court case will drag on into 2020

Joshua-James Cameron Langley, 29, is accused of dangerous driving causing death or...